wtorek, 16 października 2018

Podstawowa Lista Rankingowa – Przedłużone wsparcie pomostowe w ramach I naboru

Izba Rzemieślnicza w Opolu, w wyniku zakończenia w dniu 20.09.2018 r. procedury oceny Wniosków o przyznanie przedłużonego wsparcia pomostowego  oraz w wyniku zaakceptowania przez Wojewódzki Urząd Pracy w Opolu, w dniu 16.10.2018 r. Protokołu z prac Komisji Oceny Wniosków, w ramach projektu pn.: „Moja Przyszłość - Moja Firma” poniżej publikuje Podstawową listę rankingową osób rekomendowanych do otrzymania dofinansowania.


Każdy z uczestników procedury oceny otrzyma stosowne pismo informujące o przyznaniu lub nie przyznaniu przedłużonego wsparcia pomostowego.

czwartek, 4 października 2018

Lista Rankingowa Projektu "MOJA PRZYSZŁOŚĆ - MOJA FIRMA" – PODSTAWOWE WSPARCIE POMOSTOWE W RAMACH I NABORU

Izba Rzemieślnicza w Opolu w wyniku zakończenia w dniu 18.09.2018 r. procedury oceny Wniosków o przyznanie podstawowego wsparcia pomostowego oraz w wyniku zaakceptowania przez Wojewódzki Urząd Pracy w Opolu, w dniu 04.10.2018 r. Protokołu z prac Komisji Oceny Wniosków, w ramach projektu pn.: „Moja Przyszłość - Moja Firma” poniżej publikuje Podstawową listę rankingową osób rekomendowanych do otrzymania dofinansowania.
LISTA RANKINGOWA (plik do pobrania)
Każdy z uczestników procedury oceny otrzyma stosowne pismo informujące o przyznaniu wsparcia pomostowego.
Jednocześnie, celem sporządzenia Umowy na otrzymanie podstawowego wsparcia pomostowego prosimy o niezwłoczne dostarczenie po odebraniu stosownej korespondencji do siedziby Izby Rzemieślniczej w Opolu przy ul. Katowickiej 55 ( pokój 1.4 ) niżej wymienionych dokumentów. Po ich dostarczeniu zostanie sporządzona Umowa wraz z załącznikami. Następnie zostaną Państwo poinformowani telefonicznie o terminie wizyty (wraz z poręczycielami) w biurze projektu, celem podpisania Umowy i wniesienia zabezpieczenia.
W razie jakichkolwiek pytań lub wątpliwości uprzejmie proszę o bezpośredni kontakt z biurem projektu, pod numerem telefonu 77 454 31 73 wew. 29 lub e-mail: katarzyna.wrobel@izbarzem.opole.pl z Koordynatorem projektu – Panią Katarzyną Wróbel - Szymanowską .
a) Wykaz dokumentów niezbędnych do podpisania Umowy:
1. W przypadku gdy Uczestnik projektu pozostaje w związku małżeńskim - oświadczenia małżonka o zgodzie na wniesienie zabezpieczenia/poręczenie weksla Załącznik nr 15.1  niniejszego Regulaminu), ewentualnie załączenia odpisu aktu notarialnego albo sądowego orzeczenia znoszącego małżeńską wspólność majątkową,
2. Jeżeli Uczestnik projektu nie pozostaje w związku małżeńskim – Oświadczenie o niepozostawaniu w związku małżeńskim – Załącznik nr 15.3 do Regulaminu;
3. Oświadczenie o kwalifikowalności VAT – Załącznik nr 7a i 7 b do Regulaminu (dwie wersje w zależności od statusu zarejestrowanej działalności gospodarczej);
4. Formularz informacji przedstawianych przy ubieganiu się o pomoc de minimis, zgodny ze wzorem stanowiącym załącznik do Rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 24 października 2014r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie zakresu informacji przedstawianych przez podmiot ubiegający się o pomoc de minimis; Załącznik nr 6,
5. Oświadczenie o nieposiadaniu żadnych długów objętych tytułami egzekucyjnymi oraz o nie byciu dłużnikiem w sprawach prowadzonych w ramach egzekucji sądowej lub egzekucji administracyjnej – Załącznik nr 14 do Regulaminu,
Wykaz dokumentów niezbędnych do złożenia zabezpieczenia:
W przypadku poręczycieli zatrudnionych w ramach stosunku pracy:
a)    zaświadczenie o zatrudnieniu i o wysokości średnich miesięcznych dochodów osiągniętych ze stosunku pracy w okresie ostatnich 12 pełnych miesięcy kalendarzowych poprzedzających zawarcie niniejszej umowy, tj. (od 01.06.2017 r. do 31.05.2018 r.);
b) zaświadczenie o rodzaju umowy zawartej z pracodawcą (na czas nieokreślony lub określony - w tym przypadku należy określić czas trwania tej umowy);
c)  oświadczenia o nieposiadaniu żadnych długów objętych tytułami egzekucyjnymi oraz, że nie są dłużnikami w sprawach prowadzonych w ramach egzekucji sądowej lub egzekucji administracyjnej, a także w stosunku do nich nie toczą się żadne postępowania sądowe lub administracyjne dotyczące niespłaconych zobowiązań – Załącznik nr 14 do Regulaminu,
W przypadku poręczycieli prowadzących działalność gospodarczą:
a)  zaświadczenie z urzędu skarbowego o wysokości dochodu osiągniętego w
2017 roku ,albo kopię deklaracji na podatek dochodowy za 2017 rok wraz dowodem złożenia tej deklaracji w urzędzie skarbowym,
b) pisemne oświadczenie poręczyciela o wysokości dochodu osiągniętego w okresie od 1.01.2018 do końca miesiąca kalendarzowego poprzedzającego zawarcie niniejszej umowy oraz
c) zaświadczenia z urzędu skarbowego oraz ZUS o niezaleganiu z podatkami i składkami na ubezpieczenie społeczne wystawione nie później niż 2 miesiące przed zawarciem niniejszej umowy; 
d)  oświadczenia o nieposiadaniu żadnych długów objętych tytułami egzekucyjnymi oraz, że nie są dłużnikami w sprawach prowadzonych w ramach egzekucji sądowej lub egzekucji administracyjnej, a także w stosunku do nich nie toczą się żadne postępowania sądowe lub administracyjne dotyczące niespłaconych zobowiązań – Załącznik nr 14 do Regulaminu,
W przypadku poręczycieli pobierających emeryturę/rentę strukturalną:
• decyzje administracyjne o przyznaniu emerytury/renty strukturalnej oraz dowody potwierdzające otrzymanie emerytury/renty strukturalnej w okresie 12 miesięcy kalendarzowych poprzedzających zawarcie umowy z uczestnikiem projektu (w przypadku poręczycieli pobierających rentę strukturalną decyzję administracyjną potwierdzającą, że okres pobierania renty nie upłynie wcześniej niż okres 1,5 roku od daty rozpoczęcia działalności gospodarczej przez Beneficjenta pomocy, którego są poręczycielem;
• oświadczenia o nieposiadaniu żadnych długów objętych tytułami egzekucyjnymi oraz, że nie są dłużnikami w sprawach prowadzonych w ramach egzekucji sądowej lub egzekucji administracyjnej, a także w stosunku do nich nie toczą się żadne postępowania sądowe lub administracyjne dotyczące niespłaconych zobowiązań – Załącznik nr 14 do Regulaminu,
Wniesienie zabezpieczenia wymaga również załączenia:
1. W przypadku gdy poręczyciel pozostaje w związku małżeńskim – Oświadczenie małżonka o zgodzie na poręczenie weksla, ewentualnie załączenia odpisu aktu notarialnego albo sądowego orzeczenia znoszącego małżeńską wspólność majątkową – Załącznik nr 15.2 do Regulaminu,
2. Jeżeli poręczyciel nie pozostaje w związku małżeńskim – Oświadczenie o niepozostawaniu w związku małżeńskim – Załącznik nr 15.3 do Regulaminu,

Przypominamy, iż okresy za które należy się wsparcie pomostowe podstawowe odpowiadają 6 pierwszym miesiącom funkcjonowania firmy, liczonym od dnia faktycznego rozpoczęcia działalności gospodarczej
Uprzejmie informujemy, iż wydatki finansowane w ramach wsparcia pomostowego podstawowego mogą dotyczyć tylko i wyłącznie wydatków wskazanych we wnioskach na otrzymanie wsparcia pomostowego podstawowego oraz muszą być jednakowe co miesiąc i w tych samych kwotach

wtorek, 2 października 2018

Nabór wniosków – przedłużone wsparcie pomostowe w ramach I naboru ( Lista Rankingowa po odwołaniach)

Izba Rzemieślnicza w Opolu ogłasza termin na złożenie dokumentów, celem ubiegania się o wsparcie finansowe w ramach przedłużonego wsparcia pomostowego. Dokumenty należy składać w dwóch egzemplarzach, w terminie do 31 października 2018r.:
do biura projektu: ul. Katowicka 55, 45-061 Opole, I piętro, pokój nr 1.4
Dokumenty należy wypełnić komputerowo, własnoręcznie podpisać, ponumerować  strony łącznie z załącznikami (z zastosowaniem numeracji ciągłej), trwale spiąć. Na kserokopiach umieścić napis „potwierdzam za zgodność z oryginałem” (data, podpis). Wniosek o przyznanie przedłużonego wsparcia pomostowego (wraz z wymaganymi załącznikami) należy złożyć w zaklejonej kopercie opisanej w następujący sposób:

Imię, Nazwisko, adres do korespondencji uczestnika projektu z dopiskiem:
Przedłużone wsparcie pomostowe - projekt „Moja przyszłość – moja firma”

Przed złożeniem dokumentów należy zapoznać się z Regulaminem przyznawania środków finansowych na rozwój przedsiębiorczości oraz z Regulaminem Komisji Oceny Wniosków.
WYMAGANE DOKUMENTY:
1. Przedłużone wsparcie pomostowe przyznawane jest na podstawie składanego przez uczestnika projektu Wniosku o przyznanie przedłużonego wsparcia pomostowego (załącznik nr 22 do niniejszego Regulaminu ) wraz z wymaganymi załącznikami:
a) zaświadczenie/oświadczenie o niezaleganiu ze składkami na ubezpieczenia społeczne i zdrowotne oraz o niezaleganiu z uiszczaniem podatków,
b) oświadczenie o wysokości otrzymanej pomocy de minimis w roku podatkowym, w którym uczestnik projektu przystępuje do projektu oraz w poprzedzających go dwóch latach podatkowych (załącznik nr 5 do niniejszego Regulaminu ), lub
c) kopie zaświadczeń o pomocy de minimis, wystawionych przez podmioty udzielające pomocy w roku podatkowym, w którym uczestnik projektu przystępuje do projektu oraz w poprzedzających go dwóch latach podatkowych,
d) formularz informacji przedstawianych przy ubieganiu się o pomoc de minimis (Załącznik nr 6 do niniejszego Regulaminu ), zgodny ze wzorem stanowiącym załącznik do Rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 24 października 2014r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie zakresu informacji przedstawianych przez podmiot ubiegający się o pomoc de minimis,
e) oświadczenie o skorzystaniu lub nieskorzystaniu przez uczestnika projektu równolegle
z innych źródeł, w tym zwłaszcza ze środków Funduszu Pracy, PFRON, PROW 2014-2020 oraz w ramach RPO WO 2014-2020, na pokrycie tych samych wydatków kwalifikowalnych ponoszonych w ramach wsparcia pomostowego(załącznik nr 19 do niniejszego Regulaminu  ).

W razie jakichkolwiek pytań lub wątpliwości uprzejmie prosimy o kontakt pod numerem 77 454 31 73 wew.29
Uwaga!!! Do wydatków kwalifikowanych w ramach finansowego wsparcia pomostowego zaliczają się tylko:
-koszty ZUS, w tym składka na ubezpieczenie zdrowotne, składka na ubezpieczenie społeczne (emerytalne, rentowe i wypadkowe), składka na ubezpieczenie chorobowe (dobrowolne),
-koszty administracyjne: opłata za czynsz (tylko w przypadku posiadania umowy wynajmu lub dzierżawy lub w przypadku posiadania prawa własności i pod warunkiem, że lokal wykorzystywany jest wyłącznie do potrzeb prowadzenia działalności1)opłaty za wynajem lub dzierżawę (tylko w przypadku posiadania umowy wynajmu lub dzierżawy) pomieszczeń bezpośrednio związanych z prowadzoną działalnością gospodarczą, opłata za dzierżawę maszyn i urządzeń (z wyłączeniem leasingu i wynajmu pojazdów),
-koszty eksploatacji pomieszczeń: opłata za energię elektryczną, gazową, opłata za ogrzewanie energią cieplną, opłata za wodę i ścieki, koszty wywozu nieczystości stałych (umowa na firmę), podatek od nieruchomości od zajmowanej powierzchni budynku na potrzeby prowadzenia działalności gospodarczej,
-koszty usług pocztowych i telekomunikacyjnych: koszty przesyłek pocztowych, koszty przelewów dokonane w Urzędzie Pocztowym, kolportaż reklam i ulotek dotyczących działalności firmy, zakup znaczków pocztowych, koszty abonamentu telefonicznego i rozmów,
-koszty obsługi konta bankowego (w tym koszty przelewów),
-koszt opłat za użytkowanie łącza internetowego,
-koszty usług księgowych (zlecenie obsługi księgowej firmy),
-koszty związane z ubezpieczeniem osób i/lub mienia związane bezpośrednio  z prowadzoną działalnością gospodarczą,
-koszty usług prawnych,
-koszty środków czystości i innych materiałów związanych z utrzymaniem czystości pomieszczeń bezpośrednio związanych z prowadzoną działalnością gospodarczą,
-koszty materiałów eksploatacyjnych i biurowych tj. papieru do drukarki, tonerów kopert, segregatorów, paliwa itp.
Uprzejmie informujemy również, iż wydatki finansowane w ramach wsparcia pomostowego przedłużonego mogą dotyczyć tylko i wyłącznie wydatków wskazanych we wnioskach na otrzymanie wsparcia pomostowego przedłużonego oraz muszą być jednakowe co miesiąc i w tych samych kwotach!!!

Nabór wniosków – podstawowe wsparcie pomostowe dla II naboru Uczestników

Szanowni Państwo,
Uprzejmie informujemy, że od 2 października do 31 października 2018 r. w siedzibie Izby Rzemieślniczej w Opolu, ul. Katowicka 55, I piętro, pokój nr 1.4, w godzinach od 9.00 - 13.00, odbędzie się nabór Wniosków o przyznanie podstawowego wsparcia pomostowego dla uczestników projektu w ramach II naboru.
Wniosek o przyznanie podstawowego wsparcia pomostowego  powinien zostać złożony zgodnie z niżej opisaną procedurą:
A) Podstawowe wsparcie pomostowe przyznawane jest na podstawie składanego przez Uczestnika projektu Wniosku o przyznanie podstawowego wsparcia pomostowego (Załącznik nr 18 niniejszego Regulaminu) wraz z wymienionymi załącznikami :
- oświadczenie o wysokości otrzymanej pomocy de minimis w roku podatkowym, w którym dana osoba przystępuje do projektu oraz w poprzedzających go dwóch latach podatkowych (załącznik nr 5 do niniejszego Regulaminu),
- kopie zaświadczeń o pomocy de minimis, wystawione przez podmioty udzielające pomocy w roku podatkowym, w którym dana osoba przystępuje do projektu oraz w poprzedzających go dwóch latach podatkowych,
- formularz informacji przedstawianych przy ubieganiu się o pomoc de minimis, zgodny ze wzorem stanowiącym załącznik do Rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 24 paździenika 2014r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie zakresu informacji przedstawianych przez podmiot ubiegający się o pomoc de minimis (załącznik nr 6 do niniejszego regulaminu,),
- oświadczenie o skorzystaniu lub nieskorzystaniu przez uczestnika projektu równolegle z innych źródeł, w tym zwłaszcza ze środków Funduszu Pracy, PFRON, PROW 2014-2020 oraz w ramach RPO WO 2014-2020, na pokrycie tych samych wydatków kwalifikowalnych ponoszonych w ramach wsparcia pomostowego (załącznik nr 19 do niniejszego Regulaminu,).
B) Wniosek o przyznanie podstawowego wsparcia pomostowego powinien być wypełniony elektronicznie w języku polskim we wszystkich wymaganych polach. W przypadku, gdy któryś z jego punktów nie może być opisany przez Uczestnika projektu należy wpisać „nie dotyczy”.
c) Kopie dokumentów załączonych do Wniosku o przyznanie podstawowego wsparcia pomostowego muszą być potwierdzone za zgodność z oryginałem przez Uczestnika projektu poprzez opatrzenie każdej strony kopii dokumentów klauzulą „Za zgodność z oryginałem”, aktualną datą oraz własnoręcznym, czytelnym podpisem Uczestnika projektu lub poprzez umieszczenie klauzuli „za zgodność z oryginałem od strony … do strony …”, aktualnej daty, własnoręcznego czytelnego podpisu Uczestnika projektu, ponumerowanie i parafowanie każdej strony kopii dokumentu przez Uczestnika projektu.
D) Wniosek o przyznanie podstawowego wsparcia pomostowego  należy własnoręcznie podpisać, ponumerować i parafować wszystkie jego strony, trwale spiąć i złożyć osobiście w biurze projektu w Izbie Rzemieślniczej w Opolu lub przesłać pocztą na adres Izby.
E) Wniosek o przyznanie podstawowego wsparcia pomostowego wraz z wymaganymi załącznikami należy złoży w 2 egzemplarzach w zaklejonej kopercie opisanej w następujący sposób:

Imię i  Nazwisko ( Uczestnika projektu)
adres do korespondencji ( Uczestnika projektu )
z dopiskiem:
Wniosek o przyznanie podstawowego wsparcia pomostowego
w ramach projektu Moja Przyszłość – Moja Firma

Niezłożenie Wniosku o przyznanie podstawowego wsparcia pomostowego w  wyznaczonym terminie, oznacza rezygnację Uczestnika projektu  z ubiegania się o przyznanie podstawowego wsparcia pomostowego.

niedziela, 30 września 2018

Izba Rzemieślnicza w Opolu informuje, że Posiedzenie Komisji Oceny Wniosków na  Otrzymanie Dotacji w ramach II naboru ( po odwołaniach) zaplanowane jest w dniach 01.10.2018r. do 02.10.2018r. Wyniki prac komisji zostaną opublikowane po zatwierdzeniu Podstawowej listy rankingowej na stronie projektodawcy.
Uczestników projektu, którzy złożyli Wnioski o przyznanie przedłużonego wsparcia pomostowego w ramach I naboru uprzejmie informujemy, iż w dniu 20.09.2018r. zakończyła pracę Komisja Oceny Wniosków. Publikacja wyników w postaci Podstawowej Listy Rankingowej nastąpi w chwili akceptacji Protokołu z posiedzenia Komisji Oceny Wniosków przez Wojewódzki Urząd Pracy w Opolu. Protokół wraz z Podstawową Listą Rankingową został przekazany w dniu 26.09.2018r. do Wojewódzkiego Urzędu Pracy. Następnie osoby rekomendowane do otrzymania wsparcia finansowego w postaci przedłużonego wsparcia pomostowego zostaną zobligowane do złożenia stosownych dokumentów do biura projektu. Po otrzymaniu wszystkich, kompletnych dokumentów nastąpi podpisanie aneksu oraz przelew środków finansowych. Przewidywany termin publikacji listy – II połowa października 2018r.


środa, 19 września 2018

Uczestników projektu, którzy złożyli Wnioski o przyznanie podstawowego wsparcia pomostowego w ramach I naboru uprzejmie informujemy, iż w dniu 18.09.2018r. zakończyła pracę Komisja Oceny Wniosków. Publikacja wyników w postaci Podstawowej Listy Rankingowej nastąpi w chwili akceptacji Protokołu z posiedzenia Komisji Oceny Wniosków przez Wojewódzki Urząd Pracy w Opolu. Protokół wraz z Podstawową Listą Rankingową został przekazany w dniu 19.09.2018r. do Wojewódzkiego Urzędu Pracy. Następnie osoby rekomendowane do otrzymania wsparcia finansowego w postaci podstawowego wsparcia pomostowego zostaną zobligowane do złożenia stosownych dokumentów do biura projektu. Po otrzymaniu wszystkich, kompletnych dokumentów nastąpi podpisanie umowy oraz przelew środków finansowych. Przewidywany termin publikacji listy – koniec września  2018r.